marți, 11 mai 2010

Manque d'inspiration.

Masa mica , sculptata, din mahon inca mai purta farmecul unei epoci mai tinere si pe ea zaceau cateva carti botite si galbene ca boala: Lolita lui Nabokov, Principele lui Machiavelli , Swann si Critica ratiuni pure. Gramofonul batran, lucios si ridat , umplea aerul de dimineata cu acordurile unui cantecel francez tres en vogue in anii '20, iar mirosul de cafea arsa si rasnita navalise in odaie ca o dara de parfum fin. Ea statea pe canapeaua kitsch cu tapiseria florala roasa de dintii vremii si marginea aurie cojita pe la colturi , pe jumatate adormita ,inca imbracata in sari-ul roz pal de la petrecerea cu tema indiana de aseara. Fasia de matase , imprimata cu o puzderie de buddha mici , lunga de 6 metri era prinsa cu o brosa cu ametiste negre, dezgolindu-i umerii palizi . Parul ei lung, roscat , era despletit si contrasta frumos cu lumina de culoarea mierii , diluata de draperiile lungi , japoneze. O sonerie surda anunta un musafir din cale-afara de matinal, iar ea se ridica cam greoi si prinzandu-si parul cu o agrafa mare, argintie , se intrepta spre usa lacuita din lemn de nuc. In prag statea un tanar inalt , cu o barbie cam ascutita , cu ochi de culoarea ploii care purta un trench camel lung, dupa moda londoneza. Nu era nici un boem in Paris care sa nu se dea in vant dupa modelul acela de overcoat , si ea ghici pe loc ca tipul era un filfizon, un pretins intelectual englez pasionat de teribilele replici ale lui Sartre .

-Mmelle. Dumas?

- Oui , c'est moi...

-Probabil vizita mea va surprinde peste masura .

-Intradevar , zise ea , enervata de ora nepotrivita. Nu cred c-am avut placerea...

-O, ba da , Mmelle.Ne-am cunoscut exact acum 3 ani in Calcutta, la receptia maharajahului...

-Monsieur , je suis desolee, dar nu-mi amintesc sa va fi vazut printre toti acei oameni. Poate ca era de vina caldura torida sau poate sampania...Da, sunt teribil de distrata cand beau sampanie...zambi ea.

El isi aminti pe loc imaginea ei , cocotata pe un perna cu ciucuri lungi in gradina maharajahului , cu o rochie din matase verde si cu pistrui pe pometi, fermecatoare cu un pahar delicat plin cu un lichid auriu.

-Totusi eu imi amintesc tare bine de dvs, ceea ce ma aduce la motivul vizitei mele.

Niciun comentariu: